söndag 4 oktober 2009

Ord på pränt

Periodvis i mitt liv har jag skrivit mycket, både noveller och dikter. För några år sedan var jag väldigt frekvent i diktandet. Riktigt kreativa dagar kunde det bli ett par stycken. De absolut bästa, mina egna favoriter, är de jag skrivit i affekt, uppslukad av någon stark känsla... ilska, sorg, besvikelse... oftast har de dikterna varit bättre än de jag skrivit i glädje.


Idag pratade jag med en kompis om hur man skulle kunna kombinera mina texter och hennes tavlor, ett kreativt prat som ledde till flera bra idéer. Det påminde mig på nytt om att jag borde få ner alla mina dikter på pränt för att spara till barnen. Jag har hittat ett ställe på nätet där man kan trycka upp sin egen bok relativt billigt. Funderar på om inte jag ska trycka ett ex även till mig själv, kul att plocka fram och visa de andra gamlingarna på ålderdomshemmet en vacker dag :-)

1 kommentar:

Engelska Villan sa...

Men gud, det är ju en underbar idé! Klart du ska göra det! Det är ju jättekul att ha, och även att ge bort.
Vad mysigt det var att prata med dig förut :)
Kram Anna