lördag 3 oktober 2009

Barn + hem = barnhem

Idag har vår lilla skrutta flyttat över till en vanlig säng, en utdragsvariant. Visst, det var inte nödvändigt rent åldersmässigt men vi behövde platsen i källaren... :-)
Hur som helst så är hennes nya säng helt underbar. Vi kom hem till bästa kompisarna för ett tag sedan och då skulle de slänga den eftersom deras barn vuxit ur den och ingen annan behövde den. Tur att vi kom just då!

Jag tycker den är helt ljuvlig, lite barnhemskänsla som min mamma sa. Men vadå, jag citerar Pippi: "Jag är barn och det här är mitt hem, alltså är det ett barnhem..."

Ägarinnan i fråga verkar inte misstycka med sin nya säng. Den skulle genast undersökas och hoppas i när den kom på plats!

4 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Vad bra att hon trivs (åtminstone att hoppa) i sin nya fina säng!

Kram

Becca sa...

Vilken underbar säng!!!!! Så fint ni verkar ha det!!!
Hoppas att hon kommer sova gott i sin nya säng.

kram

minjan sa...

Vilken gullig säng till lillsessan. Jag hade något lik- nande när jag var ett litet pyre.
Kram

Jörgen sa...

Nu kom det igen....Vi behövde plats i källaren. Tillbaka till det eviga röjandet för att få plats med nya saker.