lördag 17 oktober 2009

Kvalitetstid

Idag har vi haft en härlig dag tillsammans. En dag med mycket kvalitetstid med barnen. Det kan låta töntigt och hur enkelt som helst att ta när man vill. Jag vet inte hur ni andra gör, men vi lyckas inte alltid få till det. Alltid är det något i vägen; arbete, träningstider, skola, lek med kompisar etc etc etc. Allting är visserligen självvalt, och om man verkligen vill tror jag att man kan styra över det mesta i sin tillvaro.


Hur som helst så fick vi en fin dag tillsammans som spenderades på Universeum i Göteborg. När vi kom hem gick vi en långpromenad allihop och sedan plockade vi kottar i skogen. Universeum är toppen, men mysigast var nog kottplockningen. Då kommer man nära varandra på det allra enklaste sätt. Att det är enkelt är lite det jag gillar med hösten. Allting varvar ner och blir lugnare. Mer vilsamt på något vis. Att naturen sprakar av färger gör inte saken sämre.

(Denna bilden tog jag idag på Universeum. Visst är det rofyllt med maneter på något vis!)

Nu ska jag njuta av ännu en ledig dag i morgon innan det är dags att återvända till stressen på måndag. Även om jag trivs skulle det ibland vara skönt med ett jobb där man inte alltid behöver jobba med "kniven mot strupen".

Kram!

3 kommentarer:

Karin sa...

Universeum, ja dit har vi tänkt åka många gånger men vi tycks aldrig komma dit. Alla är vi värda "kvalitetstid" ochjag tycker min kvalitetestid handlar lite om att få blogga o läsa bloggar lite oxå...Det är då man får tiden att hitta fina bloggqar som din! Trevlig helg Kajsa

Jörgen sa...

Ja att få varva ner några knop vore inte fel.

Engelska Villan sa...

Du får ta ett snack med mamma o pappa låter det som ;)
Vilken härlig dag ni haft :) Då var det alltså inte den här helgen ni skulle hit :) Tur!
Längtar efter dig! Hörs snart!
Kram Anna