torsdag 29 juli 2010

Var så god och sitt!

Någon sa en gång till mig att jag har alldeles för mycket fritid, eftersom jag både hinner med familjen, huset och allt annat virkade/fixande/pysslande jag har för mig. Kanske det, men jag tror att man hinner nästan allt man vill, det handlar till stor del om vilja och prioritering.

Och kanske har jag för mycket fritid eftersom jag hinner göra sådana här små söta stolar, direkt inspirerade av en kreativ bloggerska med den här bloggen. Stolarna är tillverkade av metalldelen på champagnekorkar, så nu sparar jag korkar för glatta livet.


Annars kan man pyssla sådana här långa "remsor". Jag har helt enkelt virkat en lång luftmaskekedja i lingarn och allt eftersom "virkat fast" snäckorna. Nu har jag det hängande på sovrumsspegeln. Mysigt och påminner om sommaren på Snäckön!

5 kommentarer:

Nilla Q sa...

De där stolarna var bland det sötaste jag sett! Vad du är duktig!

Så nu går det åt mycket champagne förstår jag;)

Ha det bra!

kram Pernilla

Fröken Fräken sa...

Ja, sådant där får jag höra ofta! "Huuur hinner du allt?"
Tja, man hinner det man vill göra! Om man prioriterar och inte ser så mycket knepiga tv-program så hinner man pyssla hur mycket man vill :-D
Grattis till att du kom in på utbildningen! SÅ här de sista skälvande semesterdagarna får jag också lust att göra något heeeelt annat. Gärna något där man har semester jämt... ;-D

Lilla huset på prärien sa...

Grymma stolar!! De är ju supersöta - perfekta till dockhuset juh :)

Kram Jenny

Anonym sa...

GRATTIS Linda!!! Vad roligt för dig att du kom in på utbildningen! Så spännande!!!
Vilken söt snäckgirlang du virkat. Kul idé! Kan tänka mig att det även vore fint som ett långt halsband...
Fina stolar också - ni passar väl på att fira ordentligt i Champagne nu!!! ;o) KRAM Eva

room of karma sa...

Så söta champagne stolar, vilken idé. Det kanske man skulle göra i fortsättningen.