söndag 25 juli 2010

HÖGSKOLAN, HERE I COME!!!

Jag är så glad, fick häromveckan veta att jag kom in på lärarprogrammet på högskolan!!! Så från och med vecka 35 är inte min huvudsyssla reklam längre, utan jag har slagit in på en ny okänd och spännande väg. Jag längtar redan!!! Det väller in information från högskolan, prel. scheman ligger ute, litteraturlistan är publicerad... Jag älskar sånt här, förberedelser! Det påminner lite om när man på gymnasietiden fick en ny filofax och skulle "inreda" den =)

Just nu har jag ingen direkt blogginspiration, jag är avundsjuk på er andra som lyckas hålla liv i inspirationen även på sommaren. Kanske beror det även på att jag inte har något direkt roligt pyssel på gång just nu. Men snart... har varit och köpt lackfärg för att börja med ett litet projekt ikväll. Återkommer med bilder när det är klart!

Mitt senaste virkprojekt har varit ytterligare en väska, till min härliga svägerska. Hon beställde en i vitt, och jag måste säga att den blev ursöt. Dessutom utvecklade jag modellen denna gången med att fodra väskan, mer praktiskt.


Nu ska jag läsa runt lite hos er andra för att få mer inspiration!

7 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej där sötnos!
Guuuuud så fin den blev!!!
Ikväll är det Flyga Drake på TV4 har du sett den? Jag har läst boken, så himla bra!!!! Så det ska bli spännande att se filmen.
Kraaam Anna

Sara sa...

Hej svejs!

väskan blev verkligen jättefint!
men inte lika fin som min förstås ;)
plus att jag har ju den första...the one and only om man säger så...
När jag får barn någon gång i framtiden ska du få virka en barnfilt med mormorsrutor...dom är så fina tycker jag ;)

Pussss lillstrumpa

Millas hem sa...

Jättesöt liten väska!

Grattis till intagningen! Ja, jag minns så väl hur det var att ha en sprillans ny filofax att skriva i. Jättepetnoga i början när man skrev i den! =))

Kram till dig!

Nilla Q sa...

Grattis!! Kul att det gick bra! Låter härligt att få börja något helt nytt.

Oj, vad ni är ute och far!! Då förstår jag verkligen att det kan vara skönt att landa hemma emellanåt. Men härligt att få uppleva så mycket under sommaren.

Ha det så bra på nästa tur!

Kram Pernilla

Rose Garden Malevik sa...

FIN :)
Håkan

Designe sa...

Grattis! Va kul! Vilken superfin väska du har virkat! Va duktig du är! :) Ha det så bra i veckan! KRAM

minjan sa...

GRATTIS LINDA till antagningen.

Väskan är helt urljuvlig. Har träffat både den och svägerskan "live". Funderar på att göra en till mig själv också.
kram från moster