måndag 5 juli 2010

Kräftor, kubb & skutor

(kubbspel med hunden som mesta åskådare)

Helgerna går verkligen flygande fort. Innan man vet ordet av så är helgen över och söndagskvällen skymmer utanför fönstret. Tur att det är ljust så länge så det dröjer åtminstone... =)

(lite snacks innan middagen...)

I helgen hann vi med lite av varje. Det var en härlig grillkväll hemma hos mina föräldrar med poolbad, vin, musik, grillat och kubbspel. Grabbarna har blivit riktiga hejare på kubb. På lördagen åkte vi Paddan i Göteborg, en sightseeing-båt som åker genom kanalen och ut i hamnen. Jag har aldrig åkt den tidigare, men det var jättemysigt! I hamnen stod dessutom skeppet Ostindiefararen. Det är onekligen ett pampigt bygge!!!

Nu stundar ett enormt packande inför veckans tältsemester. Just nu känns det mer som att vi ska flytta till campingen och inte bara stanna där några dagar =)

5 kommentarer:

Nilla Q sa...

Låter som ni har en riktigt härlig sommar! Lycka till med tältsemestern. Perfekt väder för att campa!

Kram Pernilla

Trollmamman sa...

Hoppas att ni får en superbra campingsemester! Ta hand om er, KRAM!

Fröken Fräken sa...

Man vet aldrig vad man kan behöva när man åker på tältsemester! Så lika bra att packa allt. Jag tar alltid med mig många par byxor efter att EN gång har ramlat i vattnet..

Designe sa...

Så härligt! Vädret är underbart och det är fortfarande ljust länge på kvällarna! Härligt! Jag passar på att vara uppe läääänge..har ju semester! :) Ha det så bra! Kram

Sara sa...

Hihi lilla Love =)
Ja det blev ju kanske ingen direkt seriös kubb-match, men jag och Humla var nära på att få ner en pinne iallafall...
Får se om jag kommer upp till stugan denna veckan, det beror på väder och annat...
Har köpt skumbananer till dig och tändvätska till jörgen när jag var på ullared =)


Kramelikram