måndag 12 juli 2010

Semesterfeeling...

Ja, inläggen duggar inte precis tätt så här i semestertider. Inte för att vi har haft så mycket semester ännu, men man hamnar lätt in i den saktmakiga lunken. Vi har än så länge hunnit med några dagars tältande i Varberg. Tältsemester var faktiskt över all förväntan, riktigt mysigt! Så det kommer absolut bli ytterligare en vända under sommaren.

Just nu är vi i stugan i Bohuslän och njuter! Att få vara här är så härligt, en lisa för själen. Vi åkte upp redan igår kväll för att kunna utnyttja hela denna härliga dagen. Och det har vi gjort! Ut med båten...

(med kursen satt mot min favoritö, Snäckön. Här har jag samlat mängder med snäckor genom åren)

(Gaston vandrar omkring på mitt smultronställe)

När man sitter där, med ljumma sommarvindar som fläktar ansiktet, måsar som kacklar i bakgrunden och barnen skuttar på solvarma klippor... ja, då är åtminstone jag så nära paradiset man kan komma =)

5 kommentarer:

Nilla Q sa...

Ditt paradis verkar helt underbart! Ha en fortsatt trevlig semester!

kram pernilla

Sara sa...

Whiii på onsdag kommer jag upp =)
Då ska vi ha det mysigt!
Det blir nästan som en liten blogg-träff, du jag och anna =)
Får nog bli ett inlägg om det...

jepp jepp men som sagt, på onsdag =)

Kramelikram

mariaK. sa...

Hej,
Semester i Bohuslän är väl aldrig fel :-)
Själv ska jag upp i slutet av veckan, till Hunnebo och Smögen och hälsa på bror och svägerska. Kan väl hända att det blir en och annan loppis med ;-)
Må så gott bland Bohus klippor, Maria

Jonathan sa...

Hej, 

Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om att Unity Line just nu har kampanjerbjudanden på familjeresor till Polen. I erbjudandet 

Gå gärna in på http://www.unityline.se/erbjudande/kampanjerbjudanden/specialerbjudanden/familjepaket_med_hytt_och_bil och läs om familjepaketet för 2010. 

Hoppas du hittar något som passar dig! 

Hälsningar, Jonathan, 
Unity Line

Fröken Fräken sa...

Jag har bott mycket i tält i mina dar, och det är mysigt, nästan som att sova ute! Undras om grannarna skulle tycka att man var konstig om man slog upp ett tält här på gården...?
Lycka till på loppisarna!