torsdag 1 juli 2010

Sommar och sol...

Vilka underbara dagar... Och även om jag fortfarande jobbar ett par dagar till så är det ändå så skönt. Att få vara ute och njuta när jag slutar för dagen. Njuta av vår lummiga (läs vildvuxna) trädgård, njuta av barnens bus och skratt med vattenslangen och poolen, sitta ute på altanen och äta, grilla, dricka ett glas rosé som goa vännen kommer förbi med...


Sommaren innehåller onekligen mängder av njutningsstunder, i stort som smått. Att jag tycker om sommaren allra mest har barnen snappat upp. Igår hade grabbarna tillsammans med två kompisar tillverkat ett collage till mig på fritids; ett bamsestort papper fyllt med utklipp av pooler, stränder, frukt, kakor, god mat, en bild på kungen och Silvia (?!), palmer etc. Deras kommentar när jag fick den var: Mamma, den här är din för du tycker ju om sånt som är härligt och när man är ledig! Så rätt, så rätt... älskade ungar!!!

4 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Ja barnen känner dig utan och innan. Så är det bara :)
Kram!!!

Fröken Fräken sa...

Ja, man undrar ju lite över kungaparet ;-D , men annars var det ju ett härligt konstverk som du fick! Jag tycker väl att man inte behöver så mycket mer än sommar, bara det är helt underbart!!

Fröken Fräken sa...

Jo just, jag glömde bort din fråga om mattremsor.. eftersom jag är lite för lat för att klippa egna remsor, så brukar jag ju då köpa färdigklippt på second hand och liknande. Allra bäst går det med trikåtyger, det glider fint det! Men det funkar även med mjuka bomullstyger, typ rikligt tvättade lakan.

Nilla Q sa...

Hej Linda!

Vilken fin present från underbara ungar! Det är så härligt att höra deras tankar och förklaringar:)

Ang. fotoboken har jag också tittat in solentro nu, men jag fick ingen riktig uppfattning om priset. Jag beställer i alla fall från Önskefoto, det kostar 299 för 50 sidor, storlek 21x29. Jag vet faktiskt inte om det är ett bra pris, men vi hade lite bråttom att få iväg den... Annars verkar det som om man kan göra fotoböcker lite överralllt - Fuji, Expert, Postfoto osv.
Jättebra idé att göra en bok med dina dikter, det tycker jag absolut du ska göra!

Kram Pernilla