måndag 2 augusti 2010

Bland tång och maneter... igen!


Ja, då var vi tillbaka i Bohuslän, igen. Samma stuga, samma plats. Och jag gillar det, så mycket! Innan berättade jag för barnen att när jag var liten... Då brukade jag följa med min farmor och farfar hit och vara borta i flera veckor, utan mina föräldrar. Jag minns framför allt en resa som innefattade både Stockholm, Dalarna och till sist Bohuslän, resan pågick totalt i 3 veckor. Jag kan väl ha varit 6-7 år. Någon gång under resans gång myntade jag uttrycket: Jaha, nu är det ingen idé att längta hem... Och det har jag fått höra resten av mitt liv =) Men visst hade jag lite rätt, det var ju ingen idé, jag var ju ändå så långt hemifrån.

Hur grabbarna reagerade på min berättelse? Storögda frågade de om inte mina föräldrar längtade tokmycket efter mig då. Förmodligen gjorde de det, lika mycket som jag gjorde, trots att det inte var någon idé ;-)

6 kommentarer:

Nina sa...

Ja du, tänk vad massa underbara minnen man har där ute :-) Kommer du ihåg när du susade i hålet? Och Barabas... som inte bor kvar därute längre.
Hoppas att ni får en härlig vecka.
Kram, kusin.

Engelska Villan sa...

Hallå där!!
Säger som Nina... Vilka underbara minnen vi har. Det finns ingen plats på jorden som den. Där känner jag mig mest avslappnad, mest som hemma, mest lycklig.
Jag måste också virka en sån där slinga med snäckö-snäckor :)
Vet du att jag tackat ja till dsk-utbildningen i höst!! :) Så jag ska också bli fattig student!
Ha det underbart därute! Hoppas vi kan bestämma en helg att ses snart också.
Puss o kram Anna

Nilla Q sa...

Hoppas ni får det riktigt skönt!

Kram Pernilla

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Vad gott ni har det. Ta hand om er!
Kram!!!

Anna sa...

Hej Linda! Hittade till den blogg via Becca och det är ju alltid roligt att få kommentarer! Härlig blogg du har, blir inspirerad till lite pyssel! Vi gick i samma klass på Bäckäng btw :)// Anna Björndahl (fd Johansson)

Designe sa...

Åh va ni ser ut att ha haft det härligt! Trevlig helg! Kram :)