lördag 14 augusti 2010

Rensa och röja!

(var det så här skrivbordet såg ut utan tidningar, böcker, papper, pennor etc???)

Idag har jag städat i grabbarnas rum, städa med sopsäck brukar jag kalla det. Det behövs ca 2 ggr om året. Och innebär att slänga allt jox de samlar på sig, halvritade teckningar, konstiga pinnar, meningslösa snabbmatsleksaker och hundratals andra små och stora saker som tar plats.

(underbart med förvaringslådor och tidskriftssamlare)

Nu blir säkert en del förskräckta och tror att jag slängt bort barnens små skatter, men nej nej... förvaringsgalning som jag är så älskar jag små lådor och boxar som samlar ihop sakerna. Så att åtminstone ytan ser ren och välorganiserad ut ;-)

(ett litet tips; knipsa av grenar från ormbunkar, så fint att sätta i en glasvas inne!)

Trots att jag baxade ut en sopsäck med skräp och en lika stor med för små kläder från garderoben blev grabbarna ingalunda arga. De tyckte att det såg fint ut i rummet. Och det om något är ju ett gott betyg. Imorgon blir det mannens garderob som får sig en välbehövlig omgång. Återstår att se om det blir något kvar... =)

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det är så skönt att röja!! Jobbigt att ta tag i, men när man väl står där och rensar för fullt känns det så bra! Och efteråt när man kollar ut över resultatet... ljuvligt!! Jag kan gå tillbaka flera gånger och se mig omkring och känna mig så nöjd med min insats! :)

Kram E.

Nilla Q sa...

Ha, ha, sakerna som åkte i sopsäcken är EXAKT samma saker som brukar göra mig galen och få mig gå lös med sopsäcken i mina pojkars rum..!

Visst är det skönt att få rensa ut lite ibland!

Gillar också att det åtminstonne ser snyggt ut på ytan:)

ha en bra söndag!

Kram pernilla

Engelska Villan sa...

Hej där!!
När kommer ni hiiiiiiit??!! Jag längtar efter dig :)
Vi måste bestämma nåt, så man har nåt att se fram emot.
Vad snyggt med en massa enhetliga svarta lådor sådär. Önskar jag var så duktig...
Kram darling!
Anna

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad underbart skönt att få städat sådär!! Vi har också varit ganska duktiga här idag eftersom jobbet börjar igen imorgon efter semestern. Nu gäller det att hålla ordning och reda här om man inte ska gå under. Jag har tvättat upp en storm och dammsugit hela huset. Diskmaskinen har gått varm. Men barnens rum är fortfarande stökigt...

Hoppas du har en härlig vecka!

Kram Jenny

Jörgen sa...

Ja det blev väldigt fint och orken tog nog slut till mannen garderob :)