söndag 8 augusti 2010

I pysseltagen!

När semestern börjar lida mot sitt slut och vi förhoppningsvis har kunnat tillbringa många långa härliga dagar ute i solen så börjar alltid ett fixarbehov infinna sig. Det är likadant varje år och verkar inte vara unikt för vår familj, många rensar, röjer och fixar hemma har jag märkt.
Jag längtar riktigt efter att få röja ur skåp och lådor, rensa bort gamla kläder som inte används, slänga trasiga leksaker som dröjt sig kvar i barnens rum.

Imorrn åker vi iväg på vår sista vända denna semestern, ett par dagar hos härliga vänner i Grebbestad. Det ska bli jättemysigt och känns som en perfekt avslutning på en underbar semester. Men när vi kommer hem ska jag börja röja och rensa. Har redan fixat inne i lillskruttans rum och nu står grabbarnas på tur. Rensning med sopsäck brukar jag kalla det, till deras fasa =)


Dessa brukar har jag pysslat till Humlas rum. Jag tog majskolvsburkar och målade med mattsvart lackfärg. Perfekt till förvaring av tuschpennor, kritor, saxar etc!

6 kommentarer:

vicky sa...

vilken mysig blogg du har och en massa fint virkat!

Nilla Q sa...

Jag håller med, det är skönt att få rensa ut ibland! Känns så skönt när man har ordning och reda på sakerna!

Tack för tipset om såpbubblor. Det ska jag prova! Så fort det slutar regna...

Kram Pernilla

Lotta sa...

Hej!
Håller med, efter en hel del lata dagar... Så kan man känna sig riktigt sugen på att röja lite.
Det är väl helt enkelt dags att börja flytta in igen...
Kram Lotta

Edith och Jag sa...

Vilken fin blogg du har och vilka fantastiska virkprojekt du har. Gillade verkligen den romantiska väskan du visar.
Hälsningar Maria

Jonathan sa...

Hej!

Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om Unity Lines spa-resor till Polen. Polen har en historisk kurortstradition med en rad spahotell i natursköna omgivningar. Läs mer här:

http://www.unityline.se/erbjudande/kampanjerbjudanden/hotellarrangemang/spapaket

Likea Unity Line på Facebook för att få chansen att vinna en
kryssning till Polen: http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Unity-Line/129240110452323?ref=ts


Kanske något för dig?

Allt väl


/Jonathan, Unity Line

Anonym sa...

Oj vad fina burkarna blev. Vad använde du för färg?

Visst är det kul att pyssla!

Kram Mimmi