tisdag 4 maj 2010

Altanlängtan...

Nu längtar jag mycket efter altanen, att kunna vara där ute. Med ljuset kommer alltid den längtan, att få sitta där ute ljumma kvällar och njuta av att se solen gå ner. Just nu är altanen hemma hos oss helt kal, inte en pinal på plats.
Under helgen som var så skurade och skurade jag för att få bort all gammal smuts. Och nu till helgen ska vi lasera den, med vitpigment. Sedan är det dags för den roliga biten, möbler och växter – mysa till det helt enkelt.


Jag har varit nöjd med våra utemöbler, en grupp i teak med positionsstolar. Men nu... nu när jag ser allt snyggt som finns så vill jag byta ut hela rasket. Kolla in dessa härliga från MIO. Det skulle inte sitta fel att ha dem stående på vår altan denna sommar. Men det är bara ett litet krux mellan mig och dem... nämligen pengarna... =) Så jag får nog vara tacksam för de vi redan har och njuta av dem en sommar till!

För de där supersnygga loungemöblerna är förmodligen inte ens sköna att sitta i, i kvällssolen med ett glas vin... eller... ;-)

Kram Linda

4 kommentarer:

Trollmamman sa...

Jag tror att de är superobekväma! Man får säkert ont i ryggen med en gång! Nä, njut av dom du har :) Jag har me altanlängtan!!! Vi bygger och bygger- hoppas det är klart i morgon eller torsdag :D Själv satsar jag på möbler från MAXI- ja, jag vet, patetiskt, men Gekås hade ju inga ;) kram kram

Fröken Fräken sa...

Tyvärr har jag "bara" en balkong där man inte rymmer så många möbler, så därför funderar jag på att bara satsa på en stor fåtölj enbart till mig själv! Vore härligt att ha en hel altan att bre ut sig på..

Lena sa...

Sist längtar man till att kunna sitta ut.
Äta frukost, mysa ljumma sommarkvällar eller varför inte när som helst.

Jörgen sa...

Köp bara köp! Jag har hört att allting löser sig....