tisdag 13 april 2010

Vårtecken hemma hos mig...

Igår var jag och barnen ute i trädgården hela eftermiddagen. Jag gick och plockade lite löv och grenar som blivit liggande. Och vad hittade jag? Ett helt gäng med blåsippor som stod och njöt av värmen från solen. De är så otroligt söta och jag är så glad att vi har ganska många. Nu måste jag bara lära Humla (ja, vår dotter heter faktiskt så =) att man INTE får plocka just dem.


Ett annat, inte lika gulligt, vårtecken är studsmattan som plockades fram i söndags och nu används flitigt av barnen. Visst, de har jätteroligt och det är en bra anledning till att vara ute. Men studsmattor är ju bara så fula. Tur att vi har en relativt lummig trädgård så att man slipper se den alltför mycket...

Om ni visste hur lättad jag känner mig över att högskoleprovet är över. Det känns så underbart att inte ha det hängande över mig på kvällarna. Nu känns det som att jag har fått bonus-tid, som jag mer än gärna ägnar åt att virka på något av alla mina projekt... =)
Kram Linda

4 kommentarer:

Nilla Q sa...

Blåsippor är min favoritvårblomma! Vi har inga i vår trädgård, men jag såg flera stycken från bussen igår:)
Visst är det härligt att våren äntligen kommit!

Kram Pernilla

Tigris Predikantan sa...

Ja, så är det hos mig med: de blommorna plockar man inte! *ler*
:)

Sara sa...

Åhåå så söta!

Hihi ja pojkarna är ju ganska flitiga på att plocka blommor,undrar vem som lärt dom det? ;)

KOmmer nog och tittar lite närmare på dom små raringarna imorgon...
Kolla på min sida på facebook föresten och kolla på länken *längtar till 30/6*

Kramelikram

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Ja, njut av alla vårtecken och ta vara på tiden. Ser fram emot att se nya virkalster från dig!
Kram!!!