onsdag 21 april 2010

En av mina laster...


... är ostbågar, gärna den crunchy varianten, det måste jag erkänna. Det är nog det enda snackset som jag kan bli riktigt sugen på. Så sugen att jag till och med fick mannen att åka ner i skrivandets stund och köpa en påse. Perfekt att smälla i sig i soffan!
Usch, vad jag lät ohälsosam nu! Men för att kompensera mitt ostbåge-begär lever jag ganska sunt för övrigt. Jag försöker tänka på att alltid laga varierad mat, äta mycket fisk, motionera etc. Så då tycker jag allt att det finns utrymme för lite laster också. Det måste ju vara någon slags balans =)

Jösses, vad saker man ska ha med sig till fjällen! För någon timma sedan var hela vardagsrummet belamrat med vinterkläder, pjäxor, skidor, stavar, hjälmar och tusen andra saker som tydligen ska följa med. Men jag måste erkänna, även om jag skrev annorlunda häromdagen, att jag är riktigt sugen på att komma iväg. Jag är till och med sugen på att testa skidor för första gången på 20 år... Anna, kommer du ihåg första och enda gången jag åkte tillsammans med dig???

Nu lär det nog inte bli något mer bloggat under helgen för nu lämnar jag datorn hemma för att umgås med familj och vänner. Men jag hoppas att jag ska kunna fota några härliga vår/vinterbilder och visa er.

Ha en riktigt härlig helg, och njut av tillvaron för det tänker jag göra.
Kram!!!

6 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Om jag gör mig riktigt smal så skulle jag kunna få plats i takboxen ... ok?

Elisabeth sa...

Ha det så bra i fjällen!
Jag älskar också ostbågar, fast den gamla hederliga originalvarianten där man kan hitta de smala bågarna, som smakar lite mer! :)
Kram E.

Fröken Fräken sa...

Cheesechips och just de där crunchy ostbågarna är min last också! Och inte kan man ju bara göra nyttiga saker, det måste vara lite bildlig grädde i livet också! Lycka till med skidåkningen :-D

funbun sa...

Åh dom är supergoda! Hade noja på dom under min första graviditet!

Jörgen sa...

Ja vad gör man inte för sin underbara fru?
Bettan - Tyvärr var det proppfullt i boxen

Jörgen sa...

Glömde en sak - Det är du och Maria Montazami