måndag 19 april 2010

Efter vår kommer vinter...

... igen...

På torsdag fyller vi bilen med vinterkläder, skidor och pjäxor och drar till Sälen tillsammans med 3 andra familjer. Det ska bli jättekul att umgås och bara vara tillsammans över helgen MEN... just nu när vitsippor och tussilago blommar överallt och utemöblerna står och vill komma ut är jag INTE DET MINSTA sugen på att snöra på mig vinterkängorna och åka till snön. Framför allt inte efter denna vintern, när snöbehovet är mer än väl tillgodosett.


Jag vill börja pyssla i trädgården, olja altanen, förbereda inför den härliga utesäsongen. Men allt det där kommer tids nog fast jag måste säga att det kliar i trädgårdsfingrarna. Idag fick jag en leverans av härliga fröer, massor med solrosor (min favoritblomma). Så till nästa helg ska jag införskaffa såjord och starta all förkultivering!

Kram!

5 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Nu ska du bara åka iväg och ha det skönt och slappa! Du hinner med det andra också. Du kommer hem med massor av ny energi. Tro mig! Kram!!!

Nilla Q sa...

Hej Linda!

Ska kolla ditt mail snarast!

Hoppas du får en skön ledighet, även om jag förstår att du nästan hellre skulle stanna hemma i trädgården! Men att vara ledig och vara tillsammans är ju ändå skönt.

Kram Pernilla

Helena sa...

Linda, nu får du sluta ojja dig över snön. Det kommer bli TOPPEN! Mikael har dessutom som mission att få med dig ut i backen.

Engelska Villan sa...

Hej Linds!
Näe, förstår verkligen att du inte är sugen på fjällmiljön. Men det blir ju säkert mysig resa ändå med goda vänner!
Ha det så bra!
Kram Anna

Sara sa...

Brrr kallt....jag ska sitta hemma och sola extra mycket när du är iväg och fryser =P

Ne det är väll skönt att komma iväg en stund och njuta av naturen eller vad man nu gör där uppe ;)

Kramelikram