tisdag 27 april 2010

Den osminkade sanningen...

... med reklamvärlden är inte så glamorös och spännande som en del verkar tro. Visst är det kul att jobba på reklambyrå, kreativt varje sekund hela dagarna. Men det innebär också en del (ganska många) sena kvällar, stressiga dagar och huvudbry för att prestera något snyggt och säljande.

Helt riktigt, kvällsjobb för min del idag... Tänkte visa er hur det ser ut här på mitt skrivbord, inte så ordnat som jag vill ha det....

Papper i högar varvat med kataloger som jag bläddrar i. Det gäller att ha hjärnan med sig för att få ordning på alla artikelnummer, rabatter och priser.


Tittar man åt andra håller samsas vattenglas med kaffekoppar och usch, en tallrik halvuppäten mat. Fy skäms på mig, men jag åt faktiskt vid datorn för att spara tid nu på kvällen. Dessutom var jag i ett "kreativt flow" så jag ville inte avbryta mer än nödvändigt.

Just kreativt flow är väl ett härligt uttryck, det är ju precis så det känns, att vara i ett "flow"... Ni vet, då när allting stämmer och man bara "får till det". Det gäller ju för allt egentligen, inte bara reklam.

Nej, nu ska jag slänga mina kycklingben, städa av skrivbordet och gå hem för idag.

Puss å kram!

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas att du inte slänger maten i papperskorgen vid skrivbordet ;)
Du är så duktig som jobbar på så bra!
HOppas att allt går ur vägen till hösten och du kommer in =)


Kramelikram

Jörgen sa...

Gå hem till din man istället!