tisdag 1 mars 2011

Ny familjemedlem!

Äntligen känner jag att livshjulet snurrar i en mer behaglig fart. Och jag känner mig redo att ta tag i bloggandet igen. Jag har saknat det, samtidigt som det varit skönt att ta en paus från allt.

Skolan flyter på, jag trivs som fisken i vattnet. Det är så roligt, jag ångrar inte en sekund att jag bytte bana. Det är en fantastisk värld att läsa på högskolan, att få träffa nya människor och lära sig nya saker, både rent kunskapsmässigt och om sig själv.


För ett tag sedan lyckades vi till slut övertyga barnen om att sälja deras undulater. Vi var så in i norden trötta på allt skräp de skapade och sprätte ut, deras ständiga skränande. Dessutom var de inte ens speciellt tama. Så tack vare Blocket gick det snabbt och enkelt att bli av med dem, och de fick komma till ett bättre hem. Sen... var det en fröjd att överraska barnen med att berätta att det ska flytta in en ny liten familjemedlem till oss. Något som de längtat efter och tjatat om i flera år... en liten kattunge!
En liten fin busig livlig rolig sibirisk kattpojke flyttar hem till oss den 14 april! Det ska bli så mysigt och jag behöver väl knappast förklara hur lyckliga barnen är! Nu återstår bara att bestämma namn och köpa kattsaker (vilka är väldigt fula har jag upptäckt...)

1 kommentar:

Sara sa...

Härligt att ha dig tillbaka här ;)
Åhh lilla söte-katten är ju underbar, han och milo kommer att bli bra kompisar ;)
Kramar lillstrumpa