måndag 7 mars 2011

Filmtips!


Jag måste tipsa er om en helt suveränt bra film som jag såg härom veckan. Filmen heter "My name is Khan". Det är en fantastisk film om kärlek, sorg, hat, religiösa motsättningar och medmänsklighet. Filmen handlar om an autistisk man som finner kärleken, en kärlek som på många sätt är omöjlig om inte annat med tanke på deras religiösa tillhörigheter.


Ni måste se den, jag var helt tagen efteråt. Det är en film som sätter sig kvar. En film som får en att fundera över sitt eget liv och sina värderingar. Se den bums!!!

2 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej!
Tack för titten hos mig! Blev så himla glad när jag kikade in för filmtips är alltid så bra att få!=)

Kram Camilla

Ida sa...

Hejsan!
Jo här är vi snart 5 i familjen. Känns jättemysigt=) Såg att ni snart får en ny familjemedlem ni också - så söt. Härligt med filmer som lämnar kvar en känsla.

Just det ja, vilket häftigt soffbord, har aldrig sett ngt liknande.
Ha det så gott.
Kram Ida