torsdag 10 juni 2010

Semesterlängtan!


I år längtar jag oerhört mycket efter semestern. Jag längtar efter lediga dagar med sovmorgon, frukost i lugn och ro, dagar på stranden, glass i gassande solsken, kallt vitt vin på altanen, grillaftnar med härliga vänner. Jag längtar efter Bohuslän, Öland och alla andra smultronställen som finns i vårt avlånga land.

Kanske har det att göra med att jag hoppas på Högskolan efter sommaren, eller så är längtan extra kraftig efter den intensiva och extremt lååååånga vintern.

I år blir det tältpremiär för vår familj. Ska bli spännande... tur att vi ska tälta tillsammans med en van camparfamilj som kan rädda vårt äktenskap när vi börjar gräla över tältpinnarnas vara eller icke vara =). Sedan blir det både Bohuslän och Öland. Härligt!!!

PS. Missa inte utlottningen av Angela Knutas-armbandet hos mig, pågår t o m 18 juni!

7 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Ja Guuud vad jag längtar! Kram!!!

lotta sa...

Glöm inte att ta vägen runt Tylösand bara! Vi fixar grillat!

Marie sa...

Jag längtar också jättemycket efter semestern i år, ska bli sååå skönt!

Kram Marie

Elin sa...

je, visst ska det bli underbart med ledighet. Men ni liksom vi har ju härliga vintersemestrar att se fram emot. Sol och värme när det är som mörkast här i kalla nord.
Vi ses i sommar, flera ggr hoppas vi alla.
noll-åttorna

Lilla huset på prärien sa...

Ha ha - vet du, jag har en svärmor som är precis likadan. "Du har det ganska dammigt här" kan hon säga. "Passa dig, annars dammar jag till dig" brukar jag tänka då. Men jag säger det aldrig :)

Semester? Ja - gärna!

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Skriv upp mig med på listan över de som längtar oerhört mycket efter semestern! Och borde inte antalet semesterveckor motsvaras av hur mycket man längtar efter den? I så fall skulle jag vara ledig sådär 16 veckor, allra minst!

Christian sa...

Hej,

Tack för en bra blogg. Jag heter Christian och jobbar på uppdrag av Unity Line. Jag skulle vilja tipsa dig om att åka på sparesa till Polen! På vår hemsida: http://unityline.se/ , under grupperbjudanden, har vi nu specialerbjudanden som jag tror att du skulle vara intresserad av såhär I semestertider.

Vänligen
Christian