tisdag 16 augusti 2011

Sköna sommardagar...

(3 bergsgetter på vandring...)

I vår släkts ägo finns det en sommarstuga strax utanför Hunnebostrand på Västkusten. Stugan köptes av min farmor och farfar för många år sedan och har sedan gått i arv till min pappa och hans två syskon. Pappa vill av olika anledningar inte ha kvar sin andel så detta året köpte de andra två syskonen ut honom. Jag har vetat länge hur pappa känner och trodde att förra sommaren skulle vara den sista i stugan, men omständigheterna bjöd på en tur även detta året.

(Det obligatoriska och fullkomligt underbara kvällsdoppet)

Så, jag fick tillbringa några härliga dagar där med barnen, finaste Rebecka och hennes barn. Och ni kan tro att vi hade några riktigt sköna dagar med mycket bad (24° i vattnet!), sol och krabbfiske! Bättre avslut i stugan kunde det knappast ha blivit för min del. Jag är så tacksam, dels för att vi kunde åka dit "en sista gång" och att stugan stannar i släkten, även om inte min familj äger någon del längre!

(Krabbfiskare in action)

(Ett av mina absoluta favoritställen på jorden; Snäckön...)

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh vilken dröm!! Kunde ni inte ha köpt din pappas andel?? Den hade man ju velat ha. Jisses vilket underbart ställe!!

Kram Jenny

Nilla Q sa...

Vad synd att ni inte kunde ha kvar er del:( Men härligt att det blev ett sånt skönt sista besök! Ser ubderbart ut!

Kram Pernilla

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Härliga dagar kan jag tro :) Var sak har sin tid ...
Kram!!!

Designe sa...

Oj, så härliga bilder! Ser helt underbart ut! så synd att ni inte kunde ha kvar er andel men ni blir kanske bjudna dit ändå!? :) Kram