tisdag 23 augusti 2011

Dille på skyltar


I ett hörn av vårt vardagsrum har jag påbörjat en samling av registreringsskyltar. Jag gillar de buckliga, och helst rostiga, skyltarna man kan hitta där ute. Några har jag hittat på loppis och några på Tradera, men jakten fortsätter... Det är spännande att fundera kring på vems bil skyltarna suttit, vart har de åkt etc.


På tal om historia kring loppisfynd så kan man ibland få med sig mindre trevliga historier och minnen vilket vi precis fått uppleva, det ska jag berätta mer om en annan gång!

3 kommentarer:

Maria sa...

Och jag älskar att sitta och titta på dem! Synd att jag inte tänkte på det i Makedonien eller Montenegro, nu i efterhand inser jag att där kunde vi säkert köpt skyltar. Där fanns ju även andra gamla saker som man borde köpt...grr... :)

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Kul idé!
Kram!!!

Åse - Interiörguiden sa...

Vilken fin samling du har. Vill också ha!