onsdag 15 september 2010

En "jåsa" bil ska det va'...

Tidigare har vi bara haft en bil, men härom veckan köpte jag en egen liten racer. Jag behöver en bil för att ta mig till skolan. Visst, det går att åka kommunalt men det blir väldigt opraktiskt i kombination med dagishämtning. Det faktum att jag har en egen bil har min dotter tagit fasta på.

Idag sa min lilla 2-åring (som pratar oerhört mycket och alltid) att hon också ska ha en egen bil. Varpå jag svarar: Ja, vilken bra idé! Det kan du ha när du blir stor. Hennes svar blir något förargat att det är när hon blir STÖRRE, för hon är redan stor! Dessutom lägger hon till lite snusförnuftigt... "Det ska vaja en jåsa bil mamma, och du fåj åka med fjam"

Så, då kanske detta är vad vi har att vänta oss på infarten endera dagen...

(bild: google-bilder)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åhhh vad häftigt! Tänk om sådär 18 år, då kan vi låna Hello Kitty bilen och dra en sväng nere vid Tylösand :) Då är vi ju bara...hmmm..låt se..41 :D Jag röstar definitivt FÖR en jåsa bil!

Jörgen sa...

Nästan så jag kan tänka mig att åka i den även om den är "jåsa"