onsdag 8 september 2010

Allt ska med!


Mona Sahlins uttryck "Alla ska med" i all ära, men jag vill formulera om det till "Allt ska med", allt ska rymmas på livets färgpalett. För så är det åtminstone för mig nu för tiden. Jag vill hinna med otroligt mycket saker på lite tid. Jag vill hinna plugga, helst jobba lite extra, umgås med vänner, kvalitetstid med barnen, kvalitetstid med mannen, blogga, fixa hemma, virka, läsa böcker, träna och säkert en hel del andra saker också som jag inte kommer på just nu...
Vem som helst kan ju bli trött av den listan. Jag känner mig mest frustrerad över att tiden är knapp och önskningarna många. Jag vet allt om att man måste prioritera, välja ut det som är viktigast. Men det är banne mig inte lätt, för många gånger kanske inte saker är så viktiga men de är roliga. Eller så är det just sådant som är det viktiga – det som får mig att må bra och trivas med livet. Så... ikväll får nog faktiskt skolböckerna vila och virknålen bekänna färg =)

PS. För er som undrar hur det är i skolan, kan jag bara säga; det är alldeles UNDERBART! Som att få gå i en egobubbla hela dagen, lära sig nya saker, träffa intressanta människor – som en godispåse för vuxna.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Åh, jag förstår dig precis! Jag kan sakna tiden på lärarutbildningen något alldeles oerhört ibland. Den egna tiden, luncherna med klasskompisarna och så klart allt man lärde sig! Och vilka visioner man hade. Så bra jag skulle bli som lärare!!! :)

Det blev tuffare än jag trodde och tiden räcker inte till för allt man vill göra. Men, shit, vilket kul yrke du har framför dig!!

Kram Elisabeth

Nilla Q sa...

Åh, det där känner man igen... det finns ju så mycket man vill hinna!
Kul att du trivs och att det går bra i skolan:)

Kram Pernilla

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Skönt att du känner du hamnat rätt, du låter så tillfreds :) Glad för din skull!!!

Trevlig helg!
Kram Bettan

Jörgen sa...

Dygnen skulle bestå av fler timmar. Kvalitetstiden med mannen ser jag fram emot vad vi ska hitta på då?

Fröken Fräken sa...

Ja, det är inte helt lätt att hinna med allt man VILL göra, och inte bara sådant som man måste göra.. denna vecka fick dock olika aktiviteter stryka på foten till förmån till extra sömn, och det har varit gudomligt skönt!!!