lördag 3 september 2011

Sängkammarinspiration

Det är många detaljer som ska stämma i ett rum och som man på slutet vill få ordning på. I dagsläget har vi liggande brädor på väggen bakom vår säng, som är målade högblankt vita. Så vi har inte behövt något sänggavel. Men i det nya sovrummet är väggarna i betong så det kan vara både skönt och praktiskt med en sänggavel bakom kuddarna.

Det finns mängder med inspiration där ute att ta del av, både på internet och i inredningstidningar, så hjärnan jobbar för fullt med att tänka ut något snyggt vi kan ha. Gamla brädor, uppspänd canvasduk, lastpallar, gamla dörrar, rostig plåt och min senaste idé - armeringsjärn... Vi får se vart vi landar, väntar på att J ska komma hem från sin herrmiddagsresa till huvudstaden så jag kan överösa honom med alla mina idéer =)

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vad bra med lite inspiration! Jag vet inte heller riktigt hur jag ska göra med gavel när vi flyttar in i vårt nya sovrum. Där är snedväggar så det är inte alldeles enkelt. Jag surfar runt... :)

Kram Jenny

Linda sa...

Fina bilder! Kram Linda

Engelska Villan sa...

Hej vännen!
Härlig inspirationsmapp! Vi är ju också i sovrumsplanerartagen :) Faktum är att vi också funderat på heltäckningsmatta. Himla lyxig känsla. Vi är också inne på sisal, det är snyggt... Vi får se när vi rivit förrådet, där är det nämligen betong och därför måste vi göra NÅGOT åt golven hur som helst.
Vi var i stugan i helgen! Vädret var ljuvligt. Det var en helande helg :)
Vi hörs snart.
Kram Anna